26 Haziran 2015 Cuma

Akyaka'da Maviye Yeşili Kattık

Akyaka'ya üniversite yıllarımda kamp yapmaya gelir, orman kampında çadırda konaklardık. O yılları tekrar hatırlamak mutluluk veriyor. Akyaka'ya girişte sizi kendine has mimarisiyle Nail Çakırhan'ın oluşturduğu ekolü temsil eden evler karşılıyor. Biz Akyaka gezimizi akşama bırakıyor ve otelimizin olduğu koya gidiyoruz.

Akyaka'nın içinden geçtikten sonra orman kampının yanından geçen yolu takip ediyoruz ve otelimizin tabelasını görüyoruz. Baga Boutique Hotel deniz kenarında sessiz sakin bir yerde olması nedeniyle tercih ettiğimiz bir otel. Oda kahvaltı geceliği 360 tl bir fiyatla hizmet veriyor. Hemen otele yerleşip kayalıkların üzerine yapılmış olan iskelede alıyoruz soluğu ve bütün gün denizin tadını çıkarıyoruz. Akşam yemeği için gün batımında Akyaka'ya gidiyor bir uçtan bir uca dolaşıyoruz. Yemeğimizi Azmak kenarında yemek istediğimiz için orada gözümüze kestirdiğimiz şimdi adını hatırlamadığım gayet salaş bir yere oturuyoruz. Nehrin kenarında bira ve ördekler eşliğinde midye tava ve mezgitimizi yiyoruz. Başta umarım yemekler iyidir diye çekinerek oturduğumuz bu yer bizi utandırdı diyebilirim. Sonrasında yine Akyaka çarşısında geziyor, dondurma yiyoruz.

Otelimiz konum itibariyle rahatsız etmeyen bir esintiye sahip bu da hiç bunaltmıyor. Sabah bizi serin bir hava ve enfes bir kahvaltı karşılıyor. Hem denize sıfır olması hem de ormanın yamacında olması nedeniyle farklı bir havası olan bu oteli çok seviyor ve bütün günü plajında ve havuzunda geçiriyoruz. Gün içerisinde Baga'nın mutfağını çok beğenip otele gelen bir çok ünlü kişiyi de görmüş oluyoruz. Biz de akşam yemeğini otelde yemeye karar veriyoruz. 1 kilo lagos siparişi verip , salata ve mezelerimizi söyleyerek bekliyoruz. Masaya gelen her şey tadına hayran kalınacak ve tavsiye edilecek kadar güzel ve akılda kalıcı. Tabi personelin güler yüzlülüğünü de unutmamak gerek.

Ertesi gün Baga'nın hiç bitmesini istemediğimiz güzel kahvaltısının ardından otelden çıkıyor ve İzmir 'e yatağan üzerinden geri dönüyoruz. Yolumuzun üzerinde yer alan dizileriyle meşhur Güzelköy'e uğruyor ve köyü geziyoruz. Dizilere mekan olmuş köy evlerini, bahçelerini dolaşıyor, uzun ve sıcak bir turun ardından meydan kahvesinde sodamızı içip serinliyoruz. Sonrasında ver elini Selçuk. Güzel anılar biriktirip güzel yemekler yediğimiz bu tatile puanımız 10 numara 5 yıldız. :) 2016 tatilinde görüşmek dileğiyle..